ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΚΑΡΑΠΑΝΟΥ: RIEN NE VA PLUS

By Τετάρτη, Δεκεμβρίου 03, 2008

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ το 1946 στην Αθήνα. Κόρη της συγγραφέως Μαργαρίτας Λυμπεράκη.
ΜΕΓΑΛΩΣΕ στο Παρίσι, ακολουθώντας τη μητέρα της σε ηλικία 13 ετών.

ΣΠΟΥΔΑΣΕ κινηματογράφο στο Παρίσι και εργάστηκε ως νηπιαγωγός στην Αθήνα.
ΠΑΝΤΡΕΥΤΗΚΕ μία φορά για σύντομο χρονικό διάστημα.
ΕΓΡΑΨΕ τα βιβλία «Η Κασσάνδρα και ο Λύκος», «Ο υπνοβάτης» και το «Rien ne va plus», «Ναι», «Lee και Lou», «Μαμά», «Μήπως;», «Δε μ΄ αγαπάς. Μ΄ αγαπάς», «Η ζωή είναι αγρίως απίθανη» και κυρίως το μυθιστόρημα «Ο Υπνοβάτης» το οποίο θεωρείται από τα καλύτερα μυθιστορήματα της σύγχρονης ελληνικής πεζογραφίας.
ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΕ για τον "Υπνοβάτη" το 1988, στο Παρίσι, με το «Βραβείο του καλύτερου ξένου μυθιστορήματος», βραβείο που έχει δοθεί σε συγγραφείς όπως ο Λόρενς Ντάρελ, ο Μπόρχες, ο Μάρκες και άλλοι.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΚΕ σε πάρα πολλές γλώσσες και βιβλία της κυκλοφορούν στη Γαλλία, στις ΗΠΑ, στην Αγγλία, Σουηδία, στο Ισραήλ, στη Γερμανία, στην Ολλανδία και στην Ιταλία.
ΣΥΓΚΡΙΘΗΚΕ από συγγραφείς όπως ο Τζον Απνταϊκ με τον Προυστ, τον Κοζίνσκι, τον Κάρολ, τον Μπέκετ και τον Κάφκα. Μάλιστα ο Απνταϊκ σε επιστολή του συμπληρώνει: «Εσείς όμως έχετε βρει εδώ (Η Κασσάνδρα και ο Λύκος) μιαν αλήθεια, που κανένας απ' αυτούς τους τρεις συγγραφείς δεν έπιασε».
ΑΦΗΣΕ την τελευταία της πνοή χθες στην εντατική του νοσοκομείου από εγκεφαλικό, ενώ είχε εισαχθεί με σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα.

ΕΧΕΙ ΠΕΙ:

"...τα όρια μεταξύ διαστροφής και αγνότητας είναι τόσο εύθραυστα. Αυτά ακριβώς τα όρια με ενδιαφέρει να ψάχνω με τη γραφή μου και το κάνω τόσο στον "Υπνοβάτη" όσο και σ' αυτό που γράφω τώρα...".

"...Για να πω την αλήθεια όμως, δεν είμαι από τους συγγραφείς που μετρώ τις λέξεις μου. Είμαι από τους συγγραφείς που όταν γράφουν κοιτούν το κείμενό τους να μην "ανοίγει", να μην πλατειάζει. Και ως άνθρωπος είμαι έτσι· όταν μιλάω με κάποιον, κάνω μια προσπάθεια να είμαι γρήγορη, να μην κουράζω. Είναι στον χαρακτήρα μου αυτό. Είναι τίποτε αυτά που είπα;".

"Δεν ξέρω αν έχω βάθος".

"Αν έχεις στον νου σου ένα βιβλίο και το βιβλίο αυτό σε βασανίζει ημέρα και νύχτα, μπορείς να γράψεις οπουδήποτε. Σε αυτοκίνητο, σε αεροπλάνο. Δηλαδή αυτή την ανάγκη για συγκέντρωση εγώ δεν την έχω καθόλου. Συγκεντρώνομαι παντού όταν γράφω ένα βιβλίο. Δεν δημιουργώ τη συγκέντρωση γιατί την έχω".

"Στη ζωή μου είμαι αποφασιστική, πάρα πολύ. Δεν ξέρω αν είναι προτέρημα ή ελάττωμα".

"Μόνο η αλήθεια συναρπάζει".

Από συνέντευξη στη Λώρη Κέζα, Το ΒΗΜΑ 9-1-2000

You Might Also Like

0 σχόλια