ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ AVATAR

By Κυριακή, Μαρτίου 01, 2009

Απαντώντας στην πρόσκληση της Πεντανόστιμης, θα επιχειρήσω να εξηγήσω την επιλογή του avatar μου.

Πρόκειται για μια εικόνα που ανήκει στο συγκρότημα ΒΙΟ VIAN και χρησιμοποιήθηκε στο τελευταίο τους άλμπουμ Des pressions. Για κάποιον ενδόμυχο λόγο η εικόνα του εξωφύλλου, αλλά και το όνομα του συγκροτήματος με οδήγησαν στην - προφανή - παραπομπή στον Μπορίς Βιάν. Ο Μπορίς Βιάν είναι μια πολύπλευρη προσωπικότητα, μηχανολόγος μηχανικός στο επάγγελμα, ο οποίος εκτός από το συγγραφικό του έργο είχε να επιδείξει και μιά αξιόλογη παρουσία στη μουσική (έπαιζε τρομπέτα και τραγουδούσε) και στον κινηματογράφο. Έγραψε μεταξύ άλλων μυθιστορήματα, θεατρικά έργα και ποιήματα. Το αστυνομικό μυθιστόρημα, "Θα φτύσω στους τάφους σας" είχε ως αποτέλεσμα μιά πολύκροτη δίκη και γιά ένα χρονικό διάστημα, εξαιτίας της δίκης αυτής χαρακτηριζόταν ως φθηνός συγγραφέας. Το έργο αυτό έχει μεταφραστεί και στα ελληνικά ενώ έχει διασκευαστεί και στο θέατρο. Ο Μπορίς Βιάν γεννήθηκε το 1920 και πέθανε το 1959 σε ηλικία 39 ετών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσφορά του στη λογοτεχνία αναγνωρίστηκε μετά το θάνατο του.

Γιατί το επέλεξα; Έλα μου ντε! Ίσως είναι οτι μου βγάζει κάτι το επαναστατικό και όλοι είμαστε οπαδοί των -φτηνών και ανέξοδων - επαναστάσεων της μιας εικόνας, ίσως πάλι γιατί μου άρεσε αυτό το γεγονός της αναγνώρισης μετά θάνατον που τον ακολουθεί, σε σημείο που να μου προκαλεί ζήλεια γιατί ακόμα ζω, μπορεί να το επέλεξα λόγω της γαλλικής μου κουλτούρας (όση τέλος πάντων υπάρχει...), μπορεί λόγω της προσωπικής μου διαδρομής που παρουσιάζει πολλά κοινά με αυτή του Μπορίς Βιάν, ίσως τελικά να το επέλεξα γιατί απλά εικαστικά απέδιδε αυτό που επιθυμούσα μέσα από το παιχνίδι ρόλου που είναι η περσόνα του "δημολόγου".

Η παρουσία ενός προσώπου στην κεφαλίδα του μπλογκ γενικότερα αποτελεί μέρος της δραματουργίας και η επιλογή κρίνεται και σήμερα ακόμη θεμιτή. Όσο για την πιθανή ομοιότητά μου με το εικονιζόμενο πρόσωπο, η απάντηση ...προσεχώς.

You Might Also Like

2 σχόλια