Κριτική Θεάτρου: ΧΡΗΣΤΟΥ ΖΑΧΟΠΟΥΛΟΥ - Η ΜΙΚΡΗ ΜΑΣ ΠΟΛΗ

By Τρίτη, Δεκεμβρίου 25, 2007

Η ΜΙΚΡΗ ΜΑΣ ΠΟΛΗ


Έτσι θα μπορούσε να τιτλοφορείται το θεατρικό έργο που διαδραματίζεται μπροστά στα μάτια μας, με αφορμή την απόπειρα αυτοκτονίας Ζαχόπουλου. Οι ρόλοι έχουν μοιραστεί, ο σκηνοθέτης είναι φυσικά ο πρωθυπουργός με βοηθό τον κ. Μυλωνά, ενώ οι ρόλοι είναι :

- Ζαχόπουλος, η αφανής αφορμή. Δε θα εμφανιστεί στη σκηνή μέχρι το τέλος του έργου, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα σενάρια...

- Λυκουρέζος, ο δικηγόρος-πρώην κυβερνητικός βουλευτής. Επιστρατεύεται για πολλούς λόγους. Πρώτον, για να στοιχειοθετήσει δικαίωμα πολιτικής αγωγής, πράγμα σχεδόν αδύνατο για τον οποιοδήποτε άλλον. Με δικονομικά μέσα θα το καταφέρει, για να περάσουμε στην επόμενη σκηνή, όπου το θέμα θα γίνει, με τη δική του συνδρομή, ένα ζήτημα πάθους, συγνώμης, εκβιασμού και τιμωρίας. Εμφανίζεται στη σκηνή μέσω ΟΛΩΝ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ, ανήμερα τα Χριστούγεννα, δηλώνοντας οτι δεν έχει ακόμη ενημερωθεί και συνεπώς δε μπορεί να πει απολύτως τίποτα...!!! Tότε γιατί βγήκε; Μα για να δηλώσει παρών, να γίνει το θέμα MAN TO MAN, ή μάλλον MAN TO WOMAN...

- Δύο δικηγόροι-εκβιαστές. Πρόσωπα απαραίτητα για τη δομή της ιστορίας, αμφισβητούμενα στην ύπαρξή τους, αλλά απαραίτητα για να στραφούν οι προβολείς σε κάτι άλλο από τις πολιτικές ευθύνες και τις οικονομικές ατασθαλίες.

- Δημοσιογράφοι-παπαγάλοι. Εστιάζοντας στο προσωπικό του θέματος, βγάζουν έξω από τις ευθύνες τον πρωθυπουργό και βοηθούν στο να περάσουν τα οικονομικά σκάνδαλα στο ντούκου. Όταν πρέπει να μιλήσουν για σκάνδαλα, ΓΕΝΙΚΟΛΟΓΟΥΝ, απαξιώνοντας τα συγκεκριμένα σκάνδαλα, πνίγοντάς τα σε μια γενικότερη σκανδαλογία.

-Τσέκου. Η μοιραία γυναίκα που έγινε η αφορμή για να βγούν όλα στη φόρα. Είναι απαραίτητη για τη δραματουργική κορύφωση και απολύτως άχρηστη μετά από αυτήν. Γι'αυτό κλείνεται στη φυλακή,ώστε να αποφευχθούν πιθανές συνομιλίες με συνομιλητές δημοσιογράφους.

- Νατάσα Παζαϊτη. Γκεστ σταρ, σύζυγος του πρωθυπουργού, δεν εμφανίζεται καθόλου σε όλη τη διάρκεια του έργου, παρόλο που αναφέρεται συχνά.

- Διάφοροι κυβερνητικοί βουλευτές γ' κατηγορίας. Από αυτούς που ο λαός δεν έχει την ευκαιρία να δει σχεδόν ποτέ στα κανάλια, εμφανίζονται για να περάσουν υπεραπλουστευμένα μηνύματα, ώστε να αντιληφθούν οι πολίτες το μη πολιτικό της υπόθεσης... Γιατί γ' κατηγορίας; Το έργο δεν έχει δεδομένο τέλος, όλα είναι ρευστά, οπότε δεν ξέρει κανείς τι μπορεί να συμβεί, γι'αυτό οι πρωτοκλασάτοι φυλάγονται...

- Αξιωματική αντιπολίτευση. Ο ρόλος της είναι μικρός, καθώς φοβάται για αντίστοιχες δικές της περιπτώσεις. Η σιωπή είναι το κύριο υποκριτικό της όπλο. Η δυσκολία έγκειται στη διαχείριση της σιωπής αυτής...

Το έργο, κοινωνικής φύσης, αντανακλά στο σύνολό τους τα στοιχεία που απαρτίζουν τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Έργο δύσκολο, καθώς έχουμε αυτοκτονία, παράνομες σχέσεις, εκβιασμούς, ίντριγκες, απατεώνες και φύλακες της ηθικής, αντροπές και το κλου, το αβέβαιο τέλος...
Σκηνοθετικά (αλλά ΚΑΙ δραματουργικά), η παράσταση απαιτεί βαθειά γνώση της υποκριτικής τέχνης, κάτι στο οποίο ο κ. Καραμανλής θεωρείται αυθεντία.
οι πρόβες του έργου τελείωσαν και ήδη ξεκίνησε να παίζεται, παρά τη μικρή προσέλευση λόγω των εορτών. Η επιστροφή του σκηνοθέτη θα αποτελέσει και το έναυσμα για τη κορύφωση των παραστάσεων.
Στα πλην του έργου, καταγράφεται η παντελής έλλειψη συμμετοχής του κοινού, καθώς ο ρόλος του είναι καθαρά του θεατή. Για να επιτευχθεί μάλιστα η σιγή στην παράσταση, οι θεατές θα φιμώνονται...

You Might Also Like

0 σχόλια