"ΚΑΘΑΡΑ" ΡΟΥΧΑ
Η καμπάνια "ΚΑΘΑΡΑ ΡΟΥΧΑ" είναι μια πρωτοβουλία που λαμβάνει χώρα σε 11 ευρωπαϊκές χώρες, έχει έδρα στο Βέλγιο και αποσκοπεί στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και τη δημιουργία οργανωτικών δομών μεταξύ των εργαζόμενων στον τομέα της ένδυσης.
Στην καμπάνια, που ξεκίνησε το 1996, συμμετέχουν συνδικάτα, μη κυβερνητικές οργανώσεις, οργανώσεις νέων και γυναικών, καθώς και καταναλωτών. Στόχος τους είναι να ευαισθητοποιήσουν, να κινητοποιήσουν τους εργαζόμενους και το κοινό και να ασκήσουν πίεση στις αρχές.
Μέσω της καμπάνιας, γίνεται δυνατή η διαφοροποίηση της οπτικής που έχουμε για διάφορες μάρκες, υπό το πρίσμα της συμπεριφοράς τους σε σχέση με τα θεμελιώδη δικαιώματα των εργαζομένων για την παραγωγή των ρούχων τους. Μάρκες όπως η Disney, η Triumph, η ΝΙΚΕ, η Benetton, η ZARA και πολλές άλλες βρέθηκαν στο στόχαστρο, τόσο για τη στάση τους απέναντι σε εργαζόμενους σε χώρες όπως η Ταϋλάνδη, όσο και για τις συνθήκες εργασίας σε αλυσίδες παραγωγής στην Κίνα.Πίεση ασκείται στις επιχειρήσεις του χώρου να υιοθετήσουν έναν κώδικα συμπεριφοράς η καθεμία που να περιλαμβάνει το σεβασμό των δικαιωμάτων των εργαζόμενων και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας στις χώρες παραγωγής. Χαρακτηριστικά, αναφέρεται η περίπτωση των εργαζόμενων στο Μπαγκλαντές, όπου εργάζονται σε επταήμερη βάση, 14 ώρες ημερησίως για 20 ευρώ το μήνα. Ή ακόμη των εργαζόμενων σε κινέζικες βιοτεχνίες, ανασφάλιστων που παράγουν παιχνίδια που περιέχουν τοξικές ουσίες και διοχετεύθονται στην αγορά από τη Mattel.
.
Θεωρώντας την πληροφόρηση ως κλειδί για τη βελτίωση των συνθηκών, η καμπάνια επιδιώκει την εφαρμογή βασικών κανόνων όπως το δικαίωμα στην επιλογή της εργασίας, την εξάλειψη των διακρίσεων, την απαγόρευση της εκμετάλλευσης παιδιών, το δικαίωμα του συνδικαλισμού, τη θέσπιση αμοιβών πάνω από ένα ποσό απαραίτητο για την επιβίωση, το σεβασμό του χρόνου εργασίας, τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, την ύπαρξη ξεκάθαρων σχέσεων εργασίας κλπ.
Επιδιώκει να επηρεάσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών ώστε οι επιλογές τους να επιβραβεύουν όσες επιχειρήσεις λαμβάνουν υπόψη τους τις επιταγές του κώδικα συμπεριφοράς. Αντιτίθεται ενεργά στον προστατευτισμό, αποφεύγει τις πρακτικές μποϋκοτάζ (γιατί ζημιώνουν τους εργαζόμενους), δεν επικεντρώνεται σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις αλλά σε τομείς δραστηριοτήτων, συνεργάζεται και δρα παράλληλα και με άλλους φορείς που ενεργούν προς την ίδια κατεύθυνση.
.
Να σημειωθεί πως υπολογίζεται οτι στην Ελλάδα 65.000 έφηβοι και 10.000 παιδιά εργάζονται τακτικά στους τομείς του τουρισμού, της γεωργίας ή σε μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις.
0 σχόλια