ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
Η κρίση στην αγορά δεν είναι καθόλου μα καθόλου θεωρητική. Οι αναλύσεις και οι εκτιμήσεις των πολιτικών και των οικονομολόγων καθίστανται αφελείς και αστείες όταν μιλάς με κάποιον άνθρωπο που ζει και κινείται στην αγορά.
Η αγορά λοιπόν προεξοφλεί τις εξελίξεις και παίρνει θέση για να αντιμετωπίσει την κρίση. Η επίσπευση των εκπτώσεων εντάσσεται στα μέτρα που τη βοηθούν να το κάνει πράξη. Παράλληλα, οι εταιρείες απορρυπαντικών και σπιτικών ειδών ξεκίνησαν τις προσφορές και στην Ελλάδα, δίνοντας δύο προϊόντα στην τμή του ενός για παράδειγμα. Οι έλληνες καταναλωτές έχουν μαζευτεί και η κατανάλωση μειώνεται σταδιακά (κάτι που μόνο ακίνδυνο δεν είναι...).
Όμως, ένας τομέας που θίγεται άμεσα σε περιόδους κρίσης είναι αυτός των ξενοδοχείων. Κρίση συνεπάγεται λιγότερες μετακινήσεις, μείωση των συνεδρίων, οικονομίες στα έξοδα διαμονής των εταιρειών-πελατών.
Για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, πολλά ευρωπαϊκά ξενοδοχεία άρχισαν ήδη να ρίχνουν τις τιμές τους, ενίοτε μάλιστα σε σημείο αναπάντεχο! Τα ξενοδοχεία πολυτελείας ιδιαίτερα, σε ολόκληρη την Ευρώπη, κάνουν φέτος πολύ περισσότερες χειμερινές προσφορές από άλλες χρονιές.
Έτσι, βρίσκουμε το Best Western Royal Centre στο κέντρο των Βρυξελλών να προτείνει δωμάτιο από 34 ευρώ το άτομο (όταν η κανονική τιμή του δίκλινου έφτανε τα 350 ευρώ!). Στην ίδια πόλη, το Dominican κατέβασε την τιμή του δωματίου στα 85 ευρώ, όταν κανονικά κοστίζει 142 ευρώ.
Αλλά και στο Παρίσι, η τιμή δωματίου στο Hilton κατέβηκε στα 170 ευρώ(από 340!).
Στη Ρώμη, το Hotel Sole Al Pantheon προτείνει δωμάτιο με 200 ευρώ (από 490 ευρώ), ενώ παρόμοιες περιπτώσεις υπάρχουν σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις. Οι τιμές αυτές σίγουρα δε θα είναι γα πάντα, αναμένεται να επανέλθουν στα κανονικά τους επίπεδα όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Έτσι λοιπόν, η πρόταση να πάρετε το τζετ σας και να πεταχτείτε για διανυκτέρευση στο Παρίσι γίνεται πλέον ενδιαφέρουσα. Εκτός αν εχετε ήδη κλείσει αλλού...
.
Θα μου πείτε, τι μας νοιάζει αν μείωσε τις τιμές του το Hilton του Παρισιού; Δείγμα γραφής είναι, οτι δεν υπάρχουν στεγανά, οτι η αγορά κάνει ό,τι χρειάζεται για να έρθει κοντά στον καταναλωτή. Αν δεν το κάνει καταστρέφεται... Όταν το Hilton ρίχνει τις τιμές του, γιατί δε μπορεί να κάνει το ίδιο και ο έμπορος στη Βαρβάκειο;
Η ελληνική αγορά καλείται να δείξει την ικανότητά της να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα. Ο νέος υπουργός θεωρείται άνθρωπος της αγοράς για το λόγο αυτόν ακριβώς: διότι καλείται να δείξει τρόπους πρακτικούς και εφαρμόσιμους ώστε η αγορά να ανακάμψει βασιζόμενος στην προσωπική του επαγγελματική εμπειρία.
Μπορούμε ωστόσο να βάλουμε ήδη στοίχημα οτι η ελληνική νοοτροπία δε θα αφήσει τη λογική να πρυτανεύσει...
4 σχόλια