Το SEA DIAMOND ακόμα ρυπαίνει!!
"Σε καθημερινή βάση συνεχίζεται η διαρροή καυσίμων στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης από το βυθισμένο κουφάρι του Sea Diamond. Κάτοικοι και φορείς του νησιού ζητούν την άμεση απάντληση των καυσίμων και άλλων ρυπογόνων ουσιών και κατηγορούν το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ότι περιορίζεται μόνον σε αποστολές εγγράφων" - ΣΚΑΪ.gr-10/2/2008
Το Sea Diamond βούλιαξε πριν από 10 μήνες στη Σαντορίνη, παρασέρνοντας στο θάνατο 2 εκ των επιβατών. Σήμερα δεν έχουν βρεθεί οι αγνοούμενοι, ούτε έχει γίνει απάντληση των καυσίμων από τις δεξαμενές του βυθισμένου πλοίου! Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Louis Hellenic Cruises αποφεύγει να προχωρήσει στην κοστοβόρα απάντληση βασιζόμενη στα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε 1 μήνα μετά το ναυάγιο κλιμάκιο του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), σύμφωνα με τα οποία οι επιπτώσεις από το ναυάγιο στο οικοσύστημα της περιοχής είναι μηδαμινές!! Σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία "η μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ που βασίστηκε σε σωρεία μετρήσεων και αναλύσεων από τους εξειδικευμένους επιστήμονες του ΕΛΚΕΘΕ, και τα πολύ καλά αυτά αποτελέσματα οφείλονται σε όλα τα ορθά μέτρα που έχουν ληφθεί από την πρώτη κιόλας μέρα και τα οποία κρίνονται καθ' όλα επιτυχή".
Ωστόσο δε συμφωνούν όλοι με τα παραπάνω συμπεράσματα. Το Ινστιτούτο Θαλάσσιας & Περιβαλλοντικής Ερευνας Αιγαίου Αρχιπέλαγος εξέφρασε τις αντιρρήσεις του, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί σε ευθεία αντιπαράθεση με την Louis Hellenic Cruises και να αποστείλει η εταιρεία εξώδικο προς το Ινστιτούτο. Aρχιπέλαγος, το οποίο σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι έθεσε, μεταξύ άλλων, στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργο Βουλγαράκη, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο τέλος Οκτωβρίου, το θέμα της ανέλκυσης του ναυαγισμένου πλοίου.
Ο Δήμος Θήρας από την πλευρά του τονίζει οτι "η μοναδική επιλογή για να εξαλειφθεί ο κίνδυνος ρύπανσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος στη Σαντορίνη από το ναυάγιο είναι η απομάκρυνση της ρυπογόνου πηγής, δηλαδή του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», με την ανέλκυσή του". Σχετικά με την έρευνα του ΕΛΚΕΘΕ που επικαλείται η πλοιοκτήτρια εταιρεία, ο Δήμος Θήρας την κατηγορεί ότι αποσιωπά μέρος του γενικού συμπεράσματος της μελέτης του ΕΛΚΕΘΕ, όπου αναφέρεται ότι: «πρέπει να τονισθεί όμως ότι η παρατήρηση αυτή (ότι δεν έχουν προκύψει αρνητικές επιπτώσεις από το ναυάγιο στο θαλάσσιο περιβάλλον) αφορά τη χρονική περίοδο του ενός μηνός μετά το ατύχημα και δεν μπορεί να προκαταλάβει μελλοντικές επιπτώσεις, δεδομένου μάλιστα του γεγονότος ότι η διαρροή του πετρελαίου συνεχίζεται άλλοτε με βραδύτερους ρυθμούς και άλλοτε με ταχύτερους και οι διαδικασίες απορρύπανσης όσο και οι διαδικασίες ελέγχου της περιοχής πρέπει να συνεχισθούν με σχολαστικότητα μέχρι να εκλείψει εξ ολοκλήρου η ρυπογόνος πηγή»...
Το αποτέλεσμα παραμένει οτι καθημερινά απαιτούνται εργασίες καθαρισμού από διαφυγόντα καύσιμα, ενώ η Louis Hellenic Cruises δε δείχνει καμία διάθεση να προσωρήσει στην απάντληση των καυσίμων, στηριζόμενη στην (περίεργη!!) έρευνα του ΕΛΚΕΘΕ. Οι κάτοικοι της Θήρας κινητοποιούνται και η Πολιτεία χρονοτριβεί με συσκέψεις επί συσκέψεων, ενώ η τουριστική περίοδος πλησιάζει και, όπως φαίνεται, δε θα έχει δοθεί λύση στο πρόβλημα μέχρι τότε!
1 σχόλια